Що таке ЦНАП та які адміністративні послуги він надає?

ЦНАП

Інформація готується

 

Україна проводить реформи, Україна змінюється і стає країною, де забезпечення високої якості послуг та високої якості життя громадян є найвищим державним пріоритетом.

Наближеність адміністративних послуг до громадян, їх доступність та висока якість – одна з ключових функцій держави і органів місцевого самоврядування, отже, однією з невід’ємних складових реформи децентралізації є реорганізація системи надання адміністративних послуг на місцевому рівні.

Функціонуючий належним чином Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) покращує життя мешканців громади, наближаючи органи влади до потреб громадськості та роблячи систему надання адміністративних послуг прозорою, доступною та сервісно-орієнтованою. Належний ЦНАП зміцнює управління та підзвітність на місцевому рівні.

Належний ЦНАП – це, насамперед, достатній перелік адміністративних послуг, які можна назвати базовими, тобто які є найнеобхіднішими для більшості громадян. Другою ознакою належного ЦНАП є пристосоване приміщення, безбар’єрне, відкрите (некабінетне), комфортне, адаптоване до потреб різних груп відвідувачів. Важливими є також клієнтоорієнтований режим роботи (це вимога Закону) та супутні послуги, як-от, можливість оплати на місці платних адмінпослуг .

Сутність роботи ЦНАП полягає в тому, що, звернувшись до адміністратора Центру, суб’єкт звернення (громадянин або підприємець) може отримати у найкоротший строк і за мінімальної кількості відвідувань вичерпну інформацію або консультацію щодо вимог та порядку надання тієї чи іншої послуги, здати пакет документів, необхідний для отримання послуги, і в подальшому – отримати оформлений результат запитуваної адміністративної послуги або відмову в її наданні.

Концепція роботи ЦНАП передбачає, що адміністратор виступає в якості державного «посередника», який унеможливлює прямий контакт заявника із суб’єктом надання адміністративної послуги і, таким чином, виключається корупційна складова, спрощуються доступ та умови отримання послуг органів державної влади, значно скорочуються строки оформлення таких послуг.

Метою діяльності ЦНАП є:

-подолання застарілої корупційної та бюрократичної системи отримання адміністративних послуг;

-поширення ЦНАП нового формату по території всієї України;

-зміна відношення громадян до влади;

-удосконалення структури ЦНАП та оптимізація процесів;

-покращення якості надання адміністративних послуг;

-посилення потенціалу громад для майбутнього їх розвитку;

-впровадження новітніх технологій;

-налагодження плідної співпраці з органами державної влади та місцевого самоврядування з центральними органами виконавчої влади (їх територіальними підрозділами);

-підвищення рівня обізнаності громадян щодо адміністративних послуг, вимог щодо їх отримання тощо.

РОЛЬ АДМІНІСТРАТОРА ЦНАП.

Адміністратори є серцевиною ЦНАП. Це повинні бути службовці, які готові до роботи з широким спектром адміністративних послуг, головним призначенням адміністратора:

-мінімізація корупційних ризиків під час отримання послуг;

-здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;

-забезпечення надання послуги у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктом звернення.

 

Всі послуги заявник має можливість оформити в одному місці, в зручному форматі.

Переглядів - 15